Thursday, June 14, 2012

Celoteh Yana : Part 9 - Menunggu Cik P

Assalamualaikum, 


Di kira kira di bilang bilang, hari ni dah
masuk hari ke 35 selepas keguguran dan ialah
hari ke 25 selepas habis darah "nifas"... 



Cik Period belum muncul2 lagi, cuma harini,
saat entri ni di tulis, rasa sikit2 cramp macam selalu
(efek sebelum period), dan cirit birit..
Yana biasa ada 2 simptom ni, tup2 petang or
malam mesti "dia" datang :)



Harap2lah dia akan muncul secepat mungkin,
baru Yana rasa lega sikit .. Bukan risau sebab
dah ter"lanjur" dengan En.Suami,
tapi risau kalau dia tak datang lagi,
makna nya hormon masih belum elok..
Kalau dah datang, cantik lah tu kan :)


Selagi belum datang, macam ni lah Yana
punya ekspresi kalau kawan2 nak tau :-



bagai menunggu dipinang orang ..hehee

6 comments:

IntaNBerliaN said...

sabar ye yana.. insyaAllah akn dtg sblm 3 bulan.. hihii.. lps tu terus on.. kikikii...

yana ni jenis subur je akak rasa sbb aritu pun, xperiod pun blh sangkut...

apa2 pun, skrg ni, yana jg diri tau.. biar rahim tu elok2 dulu... :-)

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

ye insyaallah kak, skrg pun masih ber"puasa".. takut En.Suami terlajak.. yelah dah baisa kan.

Tu lah, ramai yang cakap camtu, sebab tu Yana hati2 .. tapi tak berani makan pil segala, cuma harap En.Suami boleh tahan "sekejap" je lagi..hehee

Thanks kak !

Zana Adieyza said...

period zana jenis x tetap.. so susah gak nak tau bila nak period.. huhuhu

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

Zana Adieyza : hehee, saya regular tapi sebab baru gugur bulan lepas so Cik P belum mai2 lagi.. tengah tggu lah ni, ;)

kalau irregular yg bahaya tu kan
tau2 ada je? :)

Nurul Aziz said...

Kita pun tengah tunggu period nih.. Hehehe....

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

Nurul Aziz : harap2 Cik P awak datang ! kalau taaaaaakkkk, AYRA U will become sister soon !!! haha

Perjalanan Untuk Menjadi Seorang Ibu :)

1st pregnancy
MC : 22.2.2012 (5-6weeks)

2nd pregnancy
MC : 10.5.2012 (4-5weeks)

"Tarikh Bendera Merah Dinaikkan"
OCT : 30.9.2012 - 8.10.2012 (CD40)

NOV : 9.11.2012 - 17.11.2012 (CD38)

DEC : 16.12.2012

3rd pregnancy
UPT + : 27.1.2013 (CD43 DPO18)
BERSALIN PADA : 25.09.2013 @ 9.38pm