Friday, December 27, 2013

LESS WORD : BENARKAH BAGAI DI KATA?

Assalamualaikum.. 
Salam Jumaat 



KADAR TOL BARU BERMULA 1 JANUARI 2014










Thursday, December 26, 2013

Celoteh Yana : Part 180 - Sudah 3 bulan !

Assalamualaikum... 


apa khabar semua? Harap semua sihat ye..
yana ingatkan jadi suri rumah bleh relaks saja
rupa nya masa adalah emas ! Lagi2 bila
ada anak kecik ni.. di saat dia tidur barulah
dapat buat segala macam kerja. Kadang2 dekat 
tengahari baru dapat mandi..  kain basuh selalu tu
matahari dah nak turun baru dapat sidai. 
Harap dapat urus masa dengan baik esok,
dan hari selepas2 nya.


Alhamdulillah Syahir dah pun 3 bulan semalam
25.12.2013.. 
Kami sambut dengan bjalan cuci mata dekat KLCC je.. 
punya lah penuh dengan bangsa asing..
tak pasti PATI atau PADI .. huhu
naik sesak nafas dibuatnya dek rasa macam 
bukan di negara sendiri.





seronok rupa nya ada anak kecik kan.
makin lama makin banyak perkara baru dia belajar
kira pun sama belajar. Dah mula fikir bila nak tambah
anak.. hahaha. Ada hati kan.. ada sorang ni pun
masih lagi terkial :)



Perkembangan Syahir 3 bulan :
-iringkan badan
-tolak puting sebelah pipi masuk mulut 
-layan sembang
-hisap jari
-capai barang sambil baring

Monday, December 16, 2013

IKLAN : DOUBLE STEM CELL

Assalamualaikum...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
DOUBLE STEM CELL
Produk ni boleh merawat 1001 satu penyakit.
tak kira lah penyakit dalaman atau luaran.
in shaa Allah boleh dengan i...zinNya.
 
 
 
Antara kebaikan pengambilan Double Stem Cell
untuk semua
(tidak kira lelaki atau wanita) :

 -Membantu mengurangkan kedutan pada kulit
terutama kulit muka.

 -Membantu menguatkan sendi dan tulang.

 -Mengaktifkan sel-sel badan dan kulit.

 -Membantu bertindak sebagai anti penuaan dan
antioksidan untuk menjaga
kesihatan dan jantung. 

 -Mengurangkan risiko kanser.

 -Membantu menigkatkan daya penyerapan
kolagen oleh badan.

 -Membantu merangsang badan bagi
menghasilkan lebih banyak kolagen tersendiri.

 -Membantu menjadikan kulit gebu, halus,
licin, anjal dan menjaga kelembapan kulit agar
kulit sentiasa segar dan bermaya.

 -Melindungi kulit daripada terkena cahaya UV
berlebihan yang boleh merosakkan sel-sel kulit.

 -Membantu memejalkan (firming) payudara.

 -Amat sesuai untuk ibu selepas bersalin dan
berpantang kerana ia mampu merawat rahim
dengan mempercepatkan proses pengecutan rahim
serta mampu mempercepatkan lagi pemulihan
akibat luka bersalin.

 -Membantu mengetatkan Miss V kita,
malah mencantikkannya seperti anak dara.

 -Menambah rangsangan seksual suami isteri.

 -Membantu menyuburkan dan boleh
membantu proses mendapatkan zuriat
( Insya Allah dengan izin Allah SWT)

 -Kebaikan paling ketara ialah BEAUTY SKIN.
 ia membantu menghilang/memudarkan kesan
jerawat/jeragat, malah wajah akan lebih cerah,
berseri seri dan cantik.

 
 

 
TESTIMONI PENGGUNA :-


 
 
 
 
kalau berminat nak cuba,
boleh hubungi saya YATY di :-

SMS / TELEFON / WHATSAPP
no - 01118707308. 

 
 
 
Boleh juga menjana pendapatan sampingan
 
 

 


Tuesday, December 10, 2013

Celoteh Yana : Part 179 - Breaking My Territory

Assalamualaikum...


wah lama nya tak menulis kat sini. Selalu cuba curi masa tapi
tak berkesempatan. Yana dah tak kerja lepas bersalin
terus berhenti dan masih jaga Syahir sendiri.
Mungkin bila dah pindah nanti fikir pasal nak
sambung kerja semula... buat masa ni, enjoy
the moment ! ;)


Urm siapa yang pecah masuk kawasan neh?
Meh tengok gambar sama2
























Ha... ni lah dia orang menceroboh tu. Dak kecik kesayangan !
Huhu... bantal hijau segi empat tu la bantal dia.
Yana punya merah putih... tengok bape luas dia takluk..
jajahan belah kiri en.suami, belah kiri dak kecik ni. Ibu
tersepit kat tengah2. Nasibla kesayangan dua2 kan..


gambar di ambil semalam... Syahir sekarang berumur
2 bulan 15 hari. Berat terkini 6kg. Pakai baju saiz 3-6month..
pampers saiz M. Susu 2.6kg sebulan... phew ! (Lap peluh)
tapi alhamdulillah Syahir sihat dan bijak. Dah boleh main agah,
ajak bersembang dan suka keluar jalan2.

Perjalanan Untuk Menjadi Seorang Ibu :)

1st pregnancy
MC : 22.2.2012 (5-6weeks)

2nd pregnancy
MC : 10.5.2012 (4-5weeks)

"Tarikh Bendera Merah Dinaikkan"
OCT : 30.9.2012 - 8.10.2012 (CD40)

NOV : 9.11.2012 - 17.11.2012 (CD38)

DEC : 16.12.2012

3rd pregnancy
UPT + : 27.1.2013 (CD43 DPO18)
BERSALIN PADA : 25.09.2013 @ 9.38pm