Tuesday, June 19, 2012

Celoteh Yana : Part 11 - Tak Seronot !

Assalamualaikum, 




aik, apa yang tak seronot tu??

Yana tak seronok sebenar nya..
seronot tu bahasa melawak je..



Tak seronok sebab TERASA DIRI ini
sudah meNEMBAM !! aaaaaaahhhh
tak suka keadaan dan perasaan ini.. 
Apakah keadaan ini normal bagi 
wanita / perempuan yang telah berkahwin.. 
"body" dah kekurangan shape 
kata orang 
(tak banyak pun, tapi sikit pun adalah
amat menyedihkan hati sebab selalu
TERTENGOK GAMBAR ZAMAN MUDA
MUDI pakai seluar saiz 27..)



Semalam saja bertanya pada mak,
ada lagi tak barut bengkung dia yang
lama tu.. Dia cakap dah takde tak ingat letak di mana... 



Ooooohh, Yana berazam nak dapatkan
shape tu semula, sebab tak 
SOKA perut terasa BUNCHit !! 
eeee, sedih !! bila jalan terasa gegar



Kawan2 ada petua tak? Dalam fikiran Yana
nak pakai bengkung je..
Selain perlu kawal NAFSU MAKAN
yang bermaharaja ni...



oooh, mai shape !! :(

5 comments:

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

cuba stop makan malam..ewah...saya lagilah domok ....tapi sekarang dah tak makan malam...perut rase kempis sikit o.k :P

IntaNBerliaN said...

akak pun xtau camne...emmm alhamdulillah.. setakat ni akak xpnh ada mslh perut buncit.... maybe sbb akak amalkan, xterus minum selepas makna... ada terbaca pasal ni dkt buku.. lps tu baru tau... kiranya ia secara xlgsunglah akak buat.. hihii

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

MB : oooh makan malam saya selalu susah nak elak. pertama sebab lapaaaaa, kedua sebab mak mertua selalu masak, bila tak makan takut dia sentap ! walaupon dah cakap nak diet =(


kak IB : betul juga, Yana suka minum air lepas makan.. konon tercekik, padahal sedut kemain banyak

iietamalek said...

chaiyochsiyok..kurangkan makanla..hehe

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

kak iitemalek : kurang makan?? huwaaaaaaaa =(
nantilah saya cuba !

Perjalanan Untuk Menjadi Seorang Ibu :)

1st pregnancy
MC : 22.2.2012 (5-6weeks)

2nd pregnancy
MC : 10.5.2012 (4-5weeks)

"Tarikh Bendera Merah Dinaikkan"
OCT : 30.9.2012 - 8.10.2012 (CD40)

NOV : 9.11.2012 - 17.11.2012 (CD38)

DEC : 16.12.2012

3rd pregnancy
UPT + : 27.1.2013 (CD43 DPO18)
BERSALIN PADA : 25.09.2013 @ 9.38pm