Thursday, September 6, 2012

Celoteh Yana : Part 57 - Kambing

Assalamualaikum,


Semasa menaip, Yana tengah minum 
secawan susu HiGoat. Yang Yana beli dari kedai 
mamak belakang ofis tadi. Beli sepaket RM 3 u ! 
tapi sebab taknak bungkus, Yana mintak 
secawan air panas. Dan bancuh sendiri..  ;)



Rasa nya?? sedap tapi ada sikit bau kambing..


heheee, kalau korang nak tau, 
Yana TAK SUKA KAMBING ! 
maksud Yana tak suka bauan dia, 
kalau En.Suami, dan orang2 lelaki yang 
Yana kenal suka sangat kalau dapat makanan 
berasaskan kambing, Yana pulak, 
macam nak termuntah bau dia ! 
Punya lah Yana tak suka. 
Tapi sekarang Yana terpaksa tabahkan 
hati minum SUSU KAMBING 
(nasib baik bukan ori punya ..hehee) 
sebab Yana ada terbaca banyak nya 
khasiat susu kambing ni. 
Zaman2 Nabi kita dulu dah tahu kelebihan2 
susu kambing ni, kita je sekarang suka 
sangat susu lembu. Yelah, susu lembu takdelah 
bau lembu sangat kan, lagi2 bila dah 
proses pelbagai jenama tu. 



So, sambil menghirup susu kambing ni, 
Yana membebel kat sini. hehe, sekurang2 
nya terlupa sekejap dekat 'kambing' tu.. 
Nanti Yana update info pasal 
khasiat susu kambing tau. 
Kalau nak sedap, rasa nya boleh blend 
dengan kurma :)



(nak marah dengan diri sendiri sebab entri raya dengan 
bercuti pun belum publish2 lagi, padahal dah siap, 
tinggal masukkan gambar je)

9 comments:

akilla ibrahim said...

kila sekarang dok amalkan minum susu kambing juga tapi susu kambing keluaran Yusmira..mula-mula tak nak minum sebab ingatkan tak sedap tapi bila dah minum sedap lak. ada campuran madu n kurma sekali. start minum pun masa berpantang ari tu.

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

hai Killa,

Yusmira? ooh jarang Yana dengar. tapi tadi cecuba search, rege dia MURAH ! suka lah ! hehee,, kalau ada yang murah watpe cari yang mahal kan? Killa beli katne?

akilla ibrahim said...

kila beli kat kg kila kat pahang, bw 2/3 papan balik KL sbb xtau kat KL jual kat mana..ari tu ms adik balik kg pun kila pesan kat dia tlg belikan. mmg murah pun, lebih kurang RM20 je harga satu papan tu. Yana duk kat mana ye?

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

Yana tinggal kat Batu Caves, tapi baru je semalam beli HiGoat 2kotak.
Hujung bukan nanti Yana order dengan Killa je boleh? Kalau adik Killa boleh poskan terus lagi senang.

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

Yana tinggal kat Batu Caves, tapi baru je semalam beli HiGoat 2kotak.
Hujung bukan nanti Yana order dengan Killa je boleh? Kalau adik Killa boleh poskan terus lagi senang.

akilla ibrahim said...

kila duk area wangsa maju. boleh je..nnti yana bagitau r brpa yana nak tp rasanya mggu dpn adik kila nak balik kg kot.nnti kila tnya dia camne..

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

ooh dekat je tuh, kalau COD pun boleh kan? tapi bulan depan pulak lah, sebab Yana ada 2kotak @ 30pcs ni.
Nanti bila nak Yana gtau tau, tq =)

IntaNBerliaN said...

susu kambing mmg byk khasiat dia..

akak sk mkn kambing gak.. fav tu.. akak hubby n alisha pun suke.. hihi.. smlm baru kami g mkn kmbing :-)

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

kak Intan : hehee, Yana dengar je menu tu kambing, terus buat2 pening lalat ! hahaa, tak suka bau dia .. hamis

Perjalanan Untuk Menjadi Seorang Ibu :)

1st pregnancy
MC : 22.2.2012 (5-6weeks)

2nd pregnancy
MC : 10.5.2012 (4-5weeks)

"Tarikh Bendera Merah Dinaikkan"
OCT : 30.9.2012 - 8.10.2012 (CD40)

NOV : 9.11.2012 - 17.11.2012 (CD38)

DEC : 16.12.2012

3rd pregnancy
UPT + : 27.1.2013 (CD43 DPO18)
BERSALIN PADA : 25.09.2013 @ 9.38pm