Thursday, September 20, 2012

Yana Shop : Pati Delima Gulsan

Bismillah hirroh ma nirrohim


PATI DELIMA GULSAN DARI TURKI
RM 25 sebotol termasuk pos !!
(harga boleh adjust jika beli lebih)





Kandungan: Pomegranate Juice Concentrate 
(Pati Buah Delima Asli)


Asal Produk: Turki



Jenama: Gulsan

Cadangan Cara Makan: 1 sudu BESAR sebelum makan
 / 1 sudu KECIL sebelum makan dan 1 sudu KECIL sebelum tidur









Antara khasiat Pati Delima :-

1-Membaik pulih fungsi hati dan limpa.

2-Mencuci buah pinggang dan salur kencing

3-Membantu penghadaman.

4-Membuang lemak-lemak berlebihan.

5-Menambah tenaga.

6-Mengelakkan alahan bagi wanita mengandung.

7-Mengubahsuai hormon bagi wanita menopause.

8-Membaiki sistem pembersihan dan pengaliran darah.

9-Merawat dan membaik pulih pesakit kencing manis.

10-Menambahkan tenaga dan mengelak dari penyakit lemah tenaga batin.

11-Mencantikan kulit kerana kandungan antioksida yang tinggi

12-Mengurangkan pengumpulan lemak di dinding pembuluh darah, mengelakkan dari salur darah tersumbat dan mengeras yang menjadi punca penyakit jantung

13-Mengurangkan tekanan darah sebanyak 5% di kalangan pesakit tekanan darah tinggi jika mengambil Jus Delima sebanyak 50cc setiap hari selama 2 minggu

14-Menghalang pembentukan sel barah payu dara Di Jepun terdapat laporan yang menggalakkan pengambilan Jus Delima dalam membantu mengubati penyakit jantung, tekanan darah tinggi, menambah tenaga, untuk kecantikan kulit

15-Menghapuskan masalah cacing pada kanak2

16-Mengatasi masalah kemandulan

17-Membantu mengurangkan alahan ibu mengandung

18-Membantu memberi tenaga untuk ibu mengandung dan menyusu

19-Membantu perkembangan otak bayi dalam kandungan

20-Membantu mendapat bayi yang sihat dan kulit yang cantik

21-Membantu mengurangkan batuk dan lelah









PENTINGNYA
WANITA MENGAMALKAN PATI DELIMA

1. Menegangkan payudara

2. Mencantikkan kulit - merawat kulit rosak/kulit kering/kulit berjerawat

3. Mencerahkan kulit

4. Menegangkan kulit dan menjadikannya awet muda

5. Membuang lemak berlebihan terutama di perut

6. Merapat dan menyuburkan rahim - menormalkan kitaran haid yang tidak teratur

7. Merawat dan mencegah kanser rahim 

8. Memelihara kadar keseimbangan hormon semasa haid (elak moody)

9. Membakar kalori dengan cepat, elak pertambahan berat badan

10. Mengubahsuai dan membaikpulih hormon semasa menopouse - 
sesuai dihadiahkan kepada ibu tersayang.

11. Merawat KEPUTIHAN dan jangkitan kulat di faraj
/rawat kegatalan faraj.

12. Menghalang pembentukan SEL BARAH PAYUDARA

13. Menjaga kesihatan usus besar dan kecil (lawas)













TESTIMONI PENGGUNA



KULIT CERAH
Saya baru minum 1/2botol pati delima, tiba-tiba malam tadi hubby tegur, dia kata nape muka saya nampak lebih cerah...hehe penangan pati delima kot.. - Ani, Pasir gudang

LAWAS BUANG AIR
akak, sejak minum pati delima ni, sy buang air besar mmg lawas, tak perlu lagi nk minum yogurt setiap hari untuk kasi lawas..seronok sgt.. - Suria, Seremban


BADAN BERTENAGA
Akak rasa sekarang ni badan bertenaga, kalau tak..bila petang aje mata asyik rasa ngantuk nk tidur..memang boleh jadikan amalan..buang air besar pun lawas - Haliza, Kota tinggi



PERUT KEMPIS
kak shaini, saya sejak bersalin, badan naik..ni saya amalkan pati delima, rasanya perut saya makin kempis..badan rasa ringan - nurul, singapore



RAWAT KEPUTIHAN

saya mkn pati delima ni untuk rawat keputihan, lps seminggu mkn, keputihan keluar banyak..naik risau juga tp lepas seminggu kemudian, keputihan yang keluar dah semakin kurang..mungkin ni cara ia merawat..sekarang dah tak perlu pakai pantiliner..alhamdulillah..- nilda, pasir gudang



RAWAT RESDUNG
saya ada masalah resdung yang agak serius, pagi2 mesti bersin-bersin..hidung selalu gatal..saya try minum pati delima+sapu minyak jerslin kat hidung 3-4x sehari..lps 2 hari muka saya rasa gatal-gatal..tapi saya teruskan aje minum pati delima n sapu jerslin..2hari kemudian dah takde rasa gatal..tiap pagi juga dah tak bersin..alhamdulillah syukur..- masni, muar.




BADAN BERTENAGA DAN ELAK SELSEMA
Ibu sya berumur 56tahun..katanya bila dia amal pati delima, badan rasa bertenaga, dulu kerap kena selsema ni dah lama xkena selsema..kiranya mmg sesuailah untuk dihadiahkan kat ibu tersayang, biar ibu sentiasa sihat..alhamdulillah - sha, kelantan.




RAWAT DENGKUR
suami mengalami masalah dengkur yang serius sampai anak-anak pun tegur..jadi kak shaini mencadangkan sy kasi suami PATI DELIMA ni..saya siap suapkan suami 1 sudu setiap pagi n malam sebelum tidur..kalau tak,mau dia nk minum sndiri..dan alhamdulillah baru kasi 4hari, dengkurnya tu dah semakin kurang..syukur sesangat..- Aini, Kuala Krai.




PERUT KEMPIS DAN STABILKAN HAID
Kak Ya baru minum 3hari pati delima ni dah nampak perut kempis..rasa kenyang..minum pati delima ni perut rasa selesa..period pun lawas tak macam dulu..- Nik Suria, Guchil Kelantan.




KULIT BERSERI
Mantap kak...tq.suami aza puji2,dia kata muka aza berseri.skrg aza bg dia cuba minum jg sb dia kuat berdengkur.kak aza ada suggest kt kwn aza dia tgl brunei gak - Aza, Brunei




KULIT LEMBUT DAN LICIN
Pati delima baru minum setengah botol..tapi kulit rasa lain..rasa lembut,licin.. - Rose, Kuala Krai.




TAMBAH ANTIBODI BADAN
Saya dah amal pati delima dah 1 botol dah..memang sejak awal lagi dah rasa khasiatnya..kulit cerah, haid lawas, keputihan pun dah takde dah..dan yang saya baru perasan, saya tak mudah dijangkit selesama/batuk. sebelum ni kalau anak-anak tak sihat, lepas diaorg baik, sure saya pulak yang kena..rasanya pasti PATI DELIMA ni dah tambah ANTIBODI dalam bdan saya..hehe..alhamdulillah..- kak sa, Pasir Gudang.










Cara paling mudah dan murah untuk menjaga kesihatan/kecantikan sekaligus
hanya tuang & minum...itu saje
rasanya pun SEDAP !
Cubalah sebotol dan rasai sendiri khasiat 
PATI DELIMA ini
UNTUK PERINGATAN BAGI 
UMAT ISLAM.... 
SESUNGGUHNYA YANG 
MENYEMBUHKAN PENYAKIT 
HANYA LAH ALLAH S.W.T 
-tiadalah memberi bekas(kesan) 
barang sesuatu tanpa keizinanNya, 
usaha,ihktiar dan doa Insyallah!!


Antara blogger yang guna Pati Delima ni 
dan dah mengandung :)







p/s: ini hanya lah satu jalan kita mencuba,
geng TTC. jangan terus terusan percaya
pati ni boleh bagi kita anak, kita merancang
tapi Allah swt yang menentukan :)







8 comments:

Mrs Lurve said...

sy masih amalkan smpai skrg..utk wanita hamil pun bagus. InsyaAllah sy doakan para TTC dipermudahkan Allah dlm miliki zuriat sendiri..

IntaNBerliaN said...

wah macam best je.. testi dia pun best2 je...

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

Mrs Lurve : Alhamdulillah kan.. yg penting kita cuba usaha dulu baru tawakkal.

kak Intan : cuba lah :)

nor mardhiah said...

nak order cmna??

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

awak boleh sms saya @ 0176118144 ye ..

- said...

Saya juga ada menjual soleh-ummah-enterprise.blogspot.com

hatif iezyan said...

assalam..saya pun sedang ber"TTC skrg.. =)

Unknown said...

Asalamualaikum..klo haid blh minhm ke?

Perjalanan Untuk Menjadi Seorang Ibu :)

1st pregnancy
MC : 22.2.2012 (5-6weeks)

2nd pregnancy
MC : 10.5.2012 (4-5weeks)

"Tarikh Bendera Merah Dinaikkan"
OCT : 30.9.2012 - 8.10.2012 (CD40)

NOV : 9.11.2012 - 17.11.2012 (CD38)

DEC : 16.12.2012

3rd pregnancy
UPT + : 27.1.2013 (CD43 DPO18)
BERSALIN PADA : 25.09.2013 @ 9.38pm