Wednesday, April 24, 2013

Celoteh Yana : Part 136 - Makan Tengahari :)

Assalamualaikum,



Waktu makan tengahari adalah waktu yang ditunggu semua orang kan. Masa ni lah nak pergi singgah mall sekejap ke, nak cuba makanan2 baru dekat kedai baru bukak dengan kawan2 ofis, atau pun nak curi masa solat Zohor. Alhamdulillah, Yana kerja dekat sangat dengan rumah. Kalau naik kereta dalam 8 minit dah sampai tanpa jem lah. Kalau naik motor agak nya 5 minit sampai kot. 

memang setiap hari waktu lunch TANPA gagal Yana akan balik umah. Sejak mandong ni lagiiii kerap. Mesti kena balik melainkan ada lunch date dengan kawan sekolah yang kerja dekat2 sini jugak. Biasa nya Yana balik tengahari ni untuk tidoooooooo... hehe. Ye kawan2, panas2 dapat tido memang seronok TAPI bangun lepas tu mesti sakit kepala.. tapi nak wat cane, bila dah sampai rumah masuk bilik nampak bantal, selimut busuk segala memanggil je. 

Ada 'dak kecik' ni Tengahari memang Yana tak boleh miss untuk makan, kalau tak perut berangin je.. 
Padahal pagi dah makan nasi lemak sebungkus lauk telur goreng + sambal kerang tapi tetap kena makan tengahari. So hari ni Yana makan ni je, 


Nasi putih berlaukkan ikan keli sambal..


Dan ber air kan 'ini' 



Air hijau ni sedap juga, hari ni hari pertama Yana rasa, sebab selama ni duk tengok orang beli je...
Tapi nama nya di rahsia kan sebab yana nak kawan2 yang teka...

SIAPA BOLEH TEKA APA NAMA AIR NI??
Hadiah takde pun, suka2 je 

Klu nya :
Air ni berperisa macam ais krim TROPICANA, rasa nya 
masam2 manis
tapi jangan teka nama nya air tropicana plak ye..salah tu



Jom teka cepat ! :)



4 comments:

Bella Amanda said...

air jambu..btul x?

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

kalau kat johor, ijau gitu dipanggil air katira..

iietamalek said...

sedapnyera air hijau itu...

best kan tempat kerja dkt dgn umah..akak 1jam nak smpi ofisnyer..hehe

Fifi Nadhrah said...

bestnye dapat balik rumah waktu tgh hari.. fifi jauh.. 20-30minit jugak perjalnan..

Perjalanan Untuk Menjadi Seorang Ibu :)

1st pregnancy
MC : 22.2.2012 (5-6weeks)

2nd pregnancy
MC : 10.5.2012 (4-5weeks)

"Tarikh Bendera Merah Dinaikkan"
OCT : 30.9.2012 - 8.10.2012 (CD40)

NOV : 9.11.2012 - 17.11.2012 (CD38)

DEC : 16.12.2012

3rd pregnancy
UPT + : 27.1.2013 (CD43 DPO18)
BERSALIN PADA : 25.09.2013 @ 9.38pm