Wednesday, July 17, 2013

LESS WORD : Appam





Benda ni nama nya APPAM. 
Makanan masyarakat India.. 
Rasa nya ada di jual kat kedai yang 
menjual Tosai ..
Dulu masa Yana kecik2, ayah setiap pagi 
belikan appam ni
buat bekal pergi rumah babysitter. 
Takdelah kecik sangat,, dalam umur
9-10 tahun camtu. Biasa nya disertakan dengan 
kuah kelapa yang warna putih tu.
Siapa yang pernah makan mesti tahu macam 
mana rasa nya..
Sedap nyaaaaaaa... Ingat malan ni nak ajak 
En.Suami pergi cari lah. Kalau dia balik cepatlah.
Kalau tak minta dia bungkus kan aje.. 
Kalau tak dapat ni, dapat tosai pun jadi lah. 
Janji nak kuah kelapa tu !





Selamat berbuka semua, Ramadhan ke 8 :)

3 comments:

SeputihSalju said...

Selamat berbuka puasa yana.. appam sedapnya... hehe

Suwaibah YS said...

kat kg sue famaous bnda ni... org melayu jual.. :) fav mak sue ni :)

Wawa said...

uihhh...tetibe terasa nak makan bulan2 pose ni...haha...dasar!

Perjalanan Untuk Menjadi Seorang Ibu :)

1st pregnancy
MC : 22.2.2012 (5-6weeks)

2nd pregnancy
MC : 10.5.2012 (4-5weeks)

"Tarikh Bendera Merah Dinaikkan"
OCT : 30.9.2012 - 8.10.2012 (CD40)

NOV : 9.11.2012 - 17.11.2012 (CD38)

DEC : 16.12.2012

3rd pregnancy
UPT + : 27.1.2013 (CD43 DPO18)
BERSALIN PADA : 25.09.2013 @ 9.38pm