Tuesday, August 7, 2012

Celoteh Yana : Part 45 - Entah Kenapa

Assalamualaikum,



Entah kenapa, sekarang ni asyik lah rasa sedih.
emosi sangat,, tapi takdela sampai menitiskan air mata.. 
Cuma macam hati ni rasa sebak. 


Sebab apa? 
Sebab tengok kawan2 dan kenalan lain semua 
dah ada anak, ada yang tunggu hari melahirkan, 
ada yang dah melahirkan, dan ada yang baru 
dapat berita gembira mengandung beberapa minggu. 
Entah kenapa perasaan ni selalu mengganggu sejak 
akhir2 ni, rasa nya pedih betul. 

Bila terkenang 2 kali 
Yana tak berjaya, dengan takdir Allah swt Yana 
belum jadi ibu lagi sampai hari ni. 
Ye, betul kita 
kena redha, tapi ada kala nya datang hari dan masa 
dia nak sedih, sedih jugakla. 


Yana rasa Yana 
kena rehat kan fikiran, kosongkan biar betul2 takde 
lagi perasaan tu menghantui. 

Tapi macam mana? 
Yana di kelilingi oleh anak2 kecil,, di rumah ada 
anak saudara, di Fb ada cerita tentang kawan2 
dengan anak2 nya, bila online merata nampak 
budak kecil.. 


Rindu rasa nya saat UPT positif. 

Rindu nak rasa gembira dapat tahu diri ni mengandung. 

Rindu nak senyum2 sendiri sambil bayangkan 
muka anak yang bakal lahir. 

Rindu semua nya,.. 



Baru2 ni, seorang sepupu telah melahirkan anak lelaki. 
Sepupu tu suami nya anak tunggal. 
Terbayang keceriaan wajah ibu nya bila dapat cucu, 
yang menambah ramai kan ahli keluarga mereka. 


Tiba2 terbayang wajah emak, 
yang Yana tahu sangat menantikan kehadiran seorang cucu.. 
Dan bagaimana nak berhadapan dengan 
persoalan demi persoalan saudara mara 
bila berjumpa hari raya nanti? 

Bagaimana nak terima kalau ada yang menyakat..? 

Bagaimana nak simpan gundah dalam hati depan orang lain? 

Walau perit macam mana pun, 
terpaksa terima yang belum rezeki kami.. 
Dan insyaallah, Yana dan En.Suami dah rancang 
percutian pada hari raya nanti.. 
Raya ke 4 kami akan bercuti ke pulau.. 
Di sini Yana attach kan gambar2 pulau tu untuk bantu 
Yana ambik feel dulu.. 

Dan kot2 lah 'penggilan pulau' tu 
nanti membuahkan 'hasil nya'... hehee






8 comments:

Cik Puan Rara said...

sabar eh yana.berkat kesabaran ada tu.mybe rahim x kuat je.doa banayk2 k.

Halimaton Hanafee said...

sbar yana kalau rezeki takkemana..abg sy lagilah dh 5 thn kawin.tp alhamdulillah after helena keluar kak ipar di sahkan mengandung..hehe

iietamalek said...

sabar yer yana...

beshnyerrr la honeymoon..hehehe

Aeen said...

Sabar yana...insyaAllah..ada rezeki tu....rehatkan diri dulu..kasi yana betul2 sihat...jgn terlampau pikirkan n stress sangat...

Wawa said...

insyaAllah...tuhan da tulis rezeki baby utk yana...kne tnggu je bile mase nye tu...:)

Mr n Mrs Zaidi said...

sabar yek...insyaallah pasti ade yang lebih baik yang Allah nak kasi nanti...sy dlu pun 1thun lebih baru dpt si kecik tu...

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

sama lah nasib kita ni Yana..sabar je lah tu semuakan rezeki dari tuhan kita merancang tapi tuhan yang menentukan

!k@ said...

sabar ye yana..kena positif tau..insyaallah ada rezeki yana n suami nanti..so sekarang ni..ceria2 je..hargai n spend masa dgn baik.. :)

Perjalanan Untuk Menjadi Seorang Ibu :)

1st pregnancy
MC : 22.2.2012 (5-6weeks)

2nd pregnancy
MC : 10.5.2012 (4-5weeks)

"Tarikh Bendera Merah Dinaikkan"
OCT : 30.9.2012 - 8.10.2012 (CD40)

NOV : 9.11.2012 - 17.11.2012 (CD38)

DEC : 16.12.2012

3rd pregnancy
UPT + : 27.1.2013 (CD43 DPO18)
BERSALIN PADA : 25.09.2013 @ 9.38pm