Tuesday, February 19, 2013

Celoteh Yana : Part 107 - Womb Service

Assalamualaikum,





Seorang ibu takkan pernah menolak permintaan anak nya 
walaupun yang sebenarnya berkorban ialah bapa nya :)

Buat masa ni, Yana takde craving pape lagi. 
Selera makan totally down ! Makan 2,3 sudu dah muak, 
terus pass bagi En.Suami, sampai dia marah 
sebab makan sikit, pastu lemah. Dia risau sangat. 
Even Yana dah cakap, this is normal situation 
pun dia masih risau..Yelah, 1st time kan. 
Terkazut lah member pahal bini aku yang 
kuat makan ni jadi camni, hahaha.. 

Esok dah masuk 8minggu. How time flies.. 
Diharapkan fasa 'melemahkan' ni, 
berakhir dengan smooth. Minggu depan 
nak scan lagi, tengok heartbeat dak kecik ni. 
Entah apa dia buat kat dalam tu.. 
Sangat2 berdoa dia sihat. No complication at all 


Mungkin boleh nampak dia melambai ?? :)


8 comments:

Aty_Fared said...

Jage mkn tau yana..kalau tak selera sekalipon pakse gak diri tu mkn sikit2 tp kerap...sbb waktu ni lah nutrien dr pemaknn ibu tu sgt pntng tuk permulaan petumbuhan bb dlm pewot...
Eeerrr...aty ckp dr pengalaman..mase fes time pegnan tu..aty tak suker mkn..tak selera...sudahnyer..bb dlm perut tak dpt nutrien mknn tu..dan akhirnye pd usia 3 bln dlm perut die berhnti membesar...dan terus berhnti degupan jntung..ya allah...mngkn bkn rezki..tp hal tu menjadi punca utama...
Mintak dijauhkn dr awak jugak....maaf tau..bkn nk takut kn awak...tp sbb syg...:-) nak awak jg diri dan kshtn baik2...take care yer....

Nurul Ilyani said...

waaa...br tau...congrates yana...alhamdulillah...anak kte sebaya...

chinta said...

hai yana..lama x singgah sini...semoga semuanya okey ye dear..jgn lupa jaga pemakanan cian baby dlm perut..

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

tq ye Aty, wat Yana terfikir ada betul nya. . Okeh, akan cuba makan lagi dan lagi. Thanks tau !

::EIDA:: said...

hikhikhik. kelakar la kartoon tu.. take care ya!

cikcoklat a.k.a Haiza said...

eh..baru tau la yana..tahniah yer..sukanye...akak doakan yana n baby sihat selalu

iietamalek said...

Kadangkadang sampai 3 bulan.tai takpe, jg kesihatan yer...

Mrs Lurve said...

insyaAllah...baby akan membesar dgn sihat,

Perjalanan Untuk Menjadi Seorang Ibu :)

1st pregnancy
MC : 22.2.2012 (5-6weeks)

2nd pregnancy
MC : 10.5.2012 (4-5weeks)

"Tarikh Bendera Merah Dinaikkan"
OCT : 30.9.2012 - 8.10.2012 (CD40)

NOV : 9.11.2012 - 17.11.2012 (CD38)

DEC : 16.12.2012

3rd pregnancy
UPT + : 27.1.2013 (CD43 DPO18)
BERSALIN PADA : 25.09.2013 @ 9.38pm