Thursday, March 14, 2013

Celoteh Yana : Part 119 - Memeningkan

Assalamualaikum,




Setiap tahun Yana akan berdepan dengan 
masalah income tax company. 
Yang menyakitkan hati, bos letakkan semua beban 
kat bahu saya, hanya tau bagi arahan ..

Profit sekian2, tapi hanya nak bayar sekian2.. 


Eh, rasa macam menyusahkan pun ada 
setiap tahun alami benda yang sama. 

Sesiapa ada masalah yang sama? 
Atau pernah dengar kes camni.. Meh kongsi.
Pening lah layan benda ni sorang2. 


Memang dah target nak berhenti lepas melahirkan. 
Tak sanggup dah lah kerja kat sini, 
semakin menyesakkan otak.

5 comments:

eamy milea said...

xde pengalaman pasal ni.. tapi bila dah jadi camtu bukan stakat menyesakkan otak..semua jadi kan..jgn stress2.nti kesihatan u tjejas

アヌム said...

jgn stress2 ye..sabar2 huhuu

~ NANA ~ said...

hihi mcm i kn kerja dgn my mom..my mom pon akan buat bnda yg sama, profit sekian2 tp nk byr sket je..rugi kalau bayar tax byk2..tp yg bezanya kat sini, my mom buat sendiri coz dia sorang je yg faham..hehe

sabar k dear ;)

~ NANA ~ said...

hihi mcm i kn kerja dgn my mom..my mom pon akan buat bnda yg sama, profit sekian2 tp nk byr sket je..rugi kalau bayar tax byk2..tp yg bezanya kat sini, my mom buat sendiri coz dia sorang je yg faham..hehe

sabar k dear ;)

Fifi Nadhrah said...

takde pengalaman.. kalau macam tu tak payah buat la.. kate da nak berenti.. hahaha.. hasutan jahat..

Perjalanan Untuk Menjadi Seorang Ibu :)

1st pregnancy
MC : 22.2.2012 (5-6weeks)

2nd pregnancy
MC : 10.5.2012 (4-5weeks)

"Tarikh Bendera Merah Dinaikkan"
OCT : 30.9.2012 - 8.10.2012 (CD40)

NOV : 9.11.2012 - 17.11.2012 (CD38)

DEC : 16.12.2012

3rd pregnancy
UPT + : 27.1.2013 (CD43 DPO18)
BERSALIN PADA : 25.09.2013 @ 9.38pm