Friday, May 3, 2013

Celoteh Yana : Part 141 - Musim Pilihan Raya & Selamat Mengundi !

Assalamualaikum,




Ahad ni 5 May ialah hari mengundi, yang mana semua orang tau hari tu lah kita PERLU memilih siapa yang bakal mentadbir kerajaan selepas ni. Pilihan di tangan masing2, hak masing2. Tak kira parti mana, cuma ingat jangan terlalu taksub sampai nak bergaduh sesama Islam. Yang penting cari ilmu & saham banyak2 untuk akhirat nanti, bukan untuk dunia je. 

Yana memang tak ambil tahu pasal politik, dengar sikit2 tu ada lah.. Bila wakil rakyat datang taman, kita pun jenguk2 lah. Tapi nak jadi orang2 kuat berkempen, memang taknak sebab banyak lagi hal perlu di buat. hehee.. 

So, pada yang dah gerak balik kampung hati2 di jalan raya, semoga selamat sampai.. Pada semua, SELAMAT MENGUNDI .. 1 undi anda, bakal menentukan masa depan kita.


p/s : Ramai yang komen Yana beli 30 pasang baju 'dak kecik' banyak,, hehe.. Actually Yana beli campur2, sampai 6 bulan punya boleh pakai. Bukan terhad new born je. Tapi tak tau lah kalau 'dak kecik' bakal membesar bagai johan bila dah lahir nanti.. hehehee

4 comments:

Fifi Nadhrah said...

selamat mengundi yana..
memang betul 30 helai tu banyak bagi fifi.. yana cakap campur2 sampai 6 bulan? engat sampai setahun.. dekat ufairah dulu.. fifi beli baju newborn 2 3 helai je.. lain 6-12 dengan 12-18 bulan.. hahaha.. tapikan yana.. semue tu terpulang pade individu.. :)

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

hehe.. yeke. mana tau. sebab fikirkan NB kan selalu berak, muntah kot terkena kat baju sua dia nanti. takpe, dapat jimat sampai dia besar sikit. sebab tatau jantina lagi masa beli tu, so beli colour unisex tak de pilihan lah.

Mooniqueen said...

selamat mengundi yang ;D

Ada said...

salam.tahniah atas kehamilan.sudi2lah lawat blog saya: www.vitaminsite.blogspot.com atau my fanpage:https://www.facebook.com/breastfeedingworld banyak info sy kongsi utk ibu2 muda.tq

Perjalanan Untuk Menjadi Seorang Ibu :)

1st pregnancy
MC : 22.2.2012 (5-6weeks)

2nd pregnancy
MC : 10.5.2012 (4-5weeks)

"Tarikh Bendera Merah Dinaikkan"
OCT : 30.9.2012 - 8.10.2012 (CD40)

NOV : 9.11.2012 - 17.11.2012 (CD38)

DEC : 16.12.2012

3rd pregnancy
UPT + : 27.1.2013 (CD43 DPO18)
BERSALIN PADA : 25.09.2013 @ 9.38pm