Wednesday, September 4, 2013

Celoteh Yana : Part 161 - Celup Tangan Dalam Air Panas Buktikan Tak Curang !

Assalamualaikum,




Tajuk taknak kalah kan.. Ni lah yang terjadi pada seorang menantu perempuan di Sibu, Sarawak yang nak buktikan pada ibu mertua nya yang dia tak berlaku curang. Tak pasal2 cacat dah tangan dia..
Meh baca cerita lanjut......

Sibu, 4 September : Tidak tahan dengan tuduhan ibu mentua mengatakan dia curang terhadap suami, seorang wanita hamil tiga bulan nekad mencelup tangannya ke dalam air mendidih sebagaimana dicabar mentuanya itu bagi membuktikan dia tidak bersalah.
Akibatnya, wanita berusia 21 tahun itu melecur teruk di tangan kanan sehingga terpaksa menerima rawatan di hospital. Kejadian berlaku di rumahnya di Lanang, di sini,  jam 7 malam Jumaat lalu.

Wanita itu yang enggan namanya didedahkan berkata, dia bertindak sedemikian kerana terlalu kecewa dan geram dengan tuduhan ibu mentuanya biarpun dia sudah berulang kali menafikan tuduhan itu. 

“Saya terpaksa melakukannya bagi mengelak ibu mentua menganggap saya menduakan suami. Saya dituduh menjalin hubungan sulit dan dia langsung tidak mempercayai saya.


MANGSA menunjukkan kecederaan dialami di tangan kanannya

“Sebaliknya, ibu mentua menyuruh saya mencelupkan tangan dalam air mendidih untuk membuktikan saya tidak bersalah,” katanya sambil mendakwa ibunya menuduh dia curang selepas terpengaruh  fitnah disebarkan pihak lain.




Kesian dia kan... 

3 comments:

Nastyna said...

Aduhhh macam ni pun ada. Kesian la jugak, mesti ertua dia lagi sakit hati ngan dia pasni (macam dalam drama).

Fifi Nadhrah said...

kesiannye.. sampai hati in law die tau.. suami di tak back up ke? tengok2.. mak jemah sibuk tanye bebukan..

BUNDA a.k.a KN said...

kesiannya...demi membuktikan diri tak bersalah/curang..

Perjalanan Untuk Menjadi Seorang Ibu :)

1st pregnancy
MC : 22.2.2012 (5-6weeks)

2nd pregnancy
MC : 10.5.2012 (4-5weeks)

"Tarikh Bendera Merah Dinaikkan"
OCT : 30.9.2012 - 8.10.2012 (CD40)

NOV : 9.11.2012 - 17.11.2012 (CD38)

DEC : 16.12.2012

3rd pregnancy
UPT + : 27.1.2013 (CD43 DPO18)
BERSALIN PADA : 25.09.2013 @ 9.38pm