Friday, September 13, 2013

Celoteh Yana : Part 165 - Akar Fatimah & Air Selusuh

Assalamualaikum,





Akar Fatimah... hurm, dengar nya siapa yang dah dekat nak bersalin bila di rendam akar ni akan kembang sekembang nya. Yana takde beli lagi pun, taktau nak beli ke tak ek? Dia boleh pakai berulang kali kan. Mesti seronok kan kalau rendam2 tengok2 dah kembang maksud nya dah dekat nak bersalin at least boleh standy. Tapi jangan pulak percaya sangat sebab ini kan kuasa Allah swt. 


Air selusuh pulak dengar nya elok air bacaan ayat2 Quran oleh suami, yang mana lebih mujarab kesan nya.. Tapi ada je orang yang minta dari orang2 yang lebih berpengalaman macam ustaz @ ustazah ataupun bidan2. Terpulang pada masing2 kan..

2 comments:

♥ dak pink said...

I rendam je time nak bersalin dulu. Memang kembang.

Dah seminggu lebih dari hari rendam tu baru bersalin.

eMMe said...

ada akar fatimah kat dlm peti sejuk, Yana nak ke? ke Yana dah dpt dah?

Perjalanan Untuk Menjadi Seorang Ibu :)

1st pregnancy
MC : 22.2.2012 (5-6weeks)

2nd pregnancy
MC : 10.5.2012 (4-5weeks)

"Tarikh Bendera Merah Dinaikkan"
OCT : 30.9.2012 - 8.10.2012 (CD40)

NOV : 9.11.2012 - 17.11.2012 (CD38)

DEC : 16.12.2012

3rd pregnancy
UPT + : 27.1.2013 (CD43 DPO18)
BERSALIN PADA : 25.09.2013 @ 9.38pm