Thursday, July 3, 2014

Celoteh Yana : Part 197 - Siapa Makan Cili Terasa Pedasnya

Assalamualaikum...



Pepatah ada mengatakan, siapa makan cili terasa pedasnya. Begitu jugak Syahir.. heheh.

Iye, Syahir dah termakan cili potong ..
Kejadian sebelum puasa ritu, Yana sibuk kat dapur sediakan makan malam untuk Baba Syahir.. Syahir ni main kat ruang tamu. Dalam pada potong cili nak dijadikan cili kicap, terlantun plk spotong kecik .. Yana tengok lantai tak nampak plk mana cili tu jatuh so biarkan jela. Dalam fikiran takpe siap makan nanti sapu la.


Siap je makan Yana basuh pinggan.. datang la Syahir. Dia mmg suka main kat dapur, gobok (almari) kecik tu habis dia selongkar. Tiba2 dia berpaut belakang Yana sambil merengek. Yana wat dek jela.. sebab dia memang suka kacau gitu. Tapi masa tu lain macam plk mrengek nya.. Yana toleh belakang nampak ada biji cili kat bibir dia !
Terus gelupur angkat Syahir yang masa tu dah merah muka dia, lalukan air sinki kat mulu dia pastu korek nak cari cili tu. Last2 dapat gak. Syahir masih lagi mrengek, tak nangis.. cepat2 Yana bagi gula la, madu la, ais batu, air kosong.. panik jugak kitorang laki bini.


Elok je Syahir dah lega kitorang tgelak gak la .. dia suka sangat kutip sana kutip sini last2 dapat makan cili. Tapi tak jadi pengajaran pon, dia masih kutip dan masuk mulut.. apa je yang dia pegang. Yela besar ni apa je dorang faham kan.. kita sebagai parents la kena alert. So, hari tu jadi pengajaran untuk kami semua.


Budak yg dah makan cili, tapi semalam 
breakfast roti n epal potong..
Mat saleh style ! ^.^

9 comments:

Ayu azmir said...

omputeh style...

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

alahai kesian dia..hihi..tapi tahan pedas nanti ni sbb kecik2 termakan cili pun rilek je tak nangis :)

SeputihSalju said...

alolo... sian syahir.. dah besar dah anak yana..

TiNaTaKesHi TiNa said...

syahir da besarrrr!!comel ngatt

eMMe said...

tu dia yana JR... putih nyeee.. cam anak cino la Yana... mak pak putih...

Nastyna said...

amboi bang syahir, tunjuk terror nampak. pengajaran kpd semua yer... hahaha

- AZIE - said...

lps ni bila besar mesti suka mkn smbal belacan hehehe

cikcoklat a.k.a Haiza said...

Siannye dia..dah besar eh syahir..hehee

Bella Amanda said...

waa lama xtgok shahir,dh besar la hensem boy ni..xpe kecik2 dh cili t beso jadi kuat hehehe

Perjalanan Untuk Menjadi Seorang Ibu :)

1st pregnancy
MC : 22.2.2012 (5-6weeks)

2nd pregnancy
MC : 10.5.2012 (4-5weeks)

"Tarikh Bendera Merah Dinaikkan"
OCT : 30.9.2012 - 8.10.2012 (CD40)

NOV : 9.11.2012 - 17.11.2012 (CD38)

DEC : 16.12.2012

3rd pregnancy
UPT + : 27.1.2013 (CD43 DPO18)
BERSALIN PADA : 25.09.2013 @ 9.38pm